کتابستان

کتابستان

سـلام دوسـتان! وقت بخیر! به وبسایتم خوش اومدید! امیدوارم فایل مورد نظرتونو در اینجا پیدا کنید! در صورتیکه فایل یا کتاب مورد نظرتون در سایت موجود نیست، لطفا از طریق بخش دیدگاه‌‌ها اعلام بفرمایید تا در سایت قرار داده بشه. چونکه ما منابع سرشاری از فایل و کتاب در دسترس داریم که هنوز بطور کامل در سایت قرار نگرفته‌اند. با تشکر -- (به‌‌روزرسانی قیمت‌‌ها: بهمن 1402)

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 166
  • بازدید دیروز : 37
  • بازدید کل : 27950

پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (کتاب صوتی)


پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (کتاب صوتی)

19,950 تومان ---

"استیون هاوکینگ" کیهان‌شناس و فیزیکدان مشهور، در کتاب صوتی "پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی"، قرار است به بزرگترین و جنجالی‌ترین سوالات فلسفی و بنیادین بشریت پاسخ بدهد.
این اثر، موفق شد رتبه‌‌ی یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شود و سایت گاردین و فوربس، آن را به‌‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال 2018 انتخاب کردند.

بشر همیشه به دنبال پاسخ‌هایی برای پرسش‌های بنیادین و مهم خود بوده است؛ سوالاتی از قبیل:
ما از کجا آمده‌ایم؟
جهان هستی چگونه آغاز شد؟
در پس این جهان، چه نقشه و معنایی وجود دارد؟
آیا خارج از این جهان موجود دیگری هم وجود دارد؟
آیا سفر در زمان امکانپذیر است؟

استیون هاوکینگ در کتاب صوتی "پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی" (Brief answers to the big questions)، دیدگاه‌های علمی و شخصی خود را درباره بزرگترین چالش‌های فکری انسان‌ها بازگو می‌کند.

اگر به فیزیک و فلسفه علاقه دارید و می‌خواهید به پرسش‌ها و دغدغه‌های فکری خود پیرامون جهان و انسان پاسخی بدهید، این کتاب برای شما مناسب است.

استیون هاوکینگ، مشهورترین دانشمند پس از دوران انیشتین بود که هم به دلیل کارهای پیشگامانه‌اش در فیزیک و کیهان شناسی و هم به خاطر شوخ طبعی خاص خودش، شهرت داشت.
او همواره معتقد بود که علم، نقشی اساسی در رفع مشکلات کره زمین دارد و اکنون که بشریت با چالش‌های عظیمی همچون تغییر اقلیم، تهدید جنگ هسته‌ای و توسعه هوش مصنوعی روبه‌روست، باید پاسخی برای دغدغه‌های انسانی پیدا کرد؛ سوالاتی نظیر:
آیا بشریت زنده خواهد ماند؟
آیا باید فضا را استعمار کنیم؟
آیا خدا وجود دارد؟
و...

نویسنده کتاب "پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی"، با استدلال و طرح نظریه‌های علمی سعی دارد پاسخی به این پرسش‌ها بدهد.
این کتاب، آخرین اثر استیون است که از آرشیو شخصی او برگرفته شده و پیش از مرگش، در حال تکمیل شدن بود.
اکنون این کتاب، با همکاری خانواده‌ی استیون و همکاران دانشگاهی‌‌اش، تکمیل شده است.

استیون هاوکینگ، یکی از فیزیکدانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود، انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد.

استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه، رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.
او در شهر آکسفورد و در خانواده‌ای با پدر و مادر پزشک متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه کالج آکسفورد در اکتبر 1959 در سن 17 سالگی آغاز کرد و در آنجا موفق شد موفقیت‌های فراوانی در رشته فیزیک به دست آورد.
این دانشمند بزرگ، تحصیلات تکمیلی خود را از سال 1962 در کالج "ترینیتی هال" شروع کرد و دکترایش را در رشته ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری با موضوع "نسبیت عمومی و کیهان شناسی" در سال 1966 به دست آورد.

استیون هاوکینگ در همان دوران متوجه شد که به بیماری ALS (از کارافتادگی سلول‌های عصبی حرکتی) دچار شده و پزشکان به او گفته بودند که چند ماه بیشتر زنده نمی‌ماند.
با این حال، او سال‌ها توانست زندگی کند و به کارهای علمی خود ادامه دهد؛ هرچند که دائما روی ویلچر بود و هیچیک از اندامش را نمی‌توانست تکان بدهد.
استیون هاوکینگ در دنیای علم به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه گرانش کوانتومی مشهور است و در دهه 1970 با همکاری فیزیکدان برجسته، "راجر پنروز"، نشان داد که سیاه‌چاله‌ها، واقعیتی در کیهان هستند که براساس نظریه گرانش اینشتین (نسبیت عام) توجیه می‌شوند.
نظریه جدید این فیزیکدان همچنین پیش‌بینی می‌کرد که سیاه‌چاله‌ها از خود تابش می‌کنند که این اتفاق هم اکنون به "تابش هاوکینگ" معروف است.

سرانجام او پس از آنکه حدود 50 سال با بیماری "نورون حرکتی" دست و پنجه نرم کرد، در سال 2018 در سن 76 سالگی درگذشت.
برخی از آثار مهم و ترجمه‌‌شده‌‌ی این دانشمند، عبارتند از: «تاریخچه زمان، جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)، طرح بزرگ و زندگی من.»

افتخارات استیون هاوکینگ:

- او به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان انتخاب شده است.
- کتاب "طرح بزرگ" در سال 2010 یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد.
- مدال آزادی ریاست جمهوری را به عنوان بالاترین نشان غیرنظامی در ایالات متحده دریافت کرد.
- کتاب "تاریخچه زمان"ش حدود 237 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بریتانیا قرار گرفت.
- در سال 2002 براساس نظرسنجی عمومی بی بی سی، هاوکینگ از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان، رتبه 25 را دریافت کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی "پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی":

- آموزنده و جذاب و در مواقعی نیز طنزآمیز. (The Guardian)
- استیون هاوکینگ، نمادی از قدرت رو به رشد و وسیع ذهن انسان است. (The Washington Post)
- این کتاب به طور شفاف و مشخص، به آینده علم و بشریت می‌پردازد. (The Wall Street Journal)
- هاوکینگ، هدیه‌ای بزرگ برای بشریت است و هر فرد متفکری که نگران آینده جهان و انسان‌هاست، باید این کتاب را بخواند. (NPR)

در بخشی از کتاب صوتی "پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی" می‌شنویم:

"در داستان‌ها و فیلم‌های علمی و تخیلی، تونل‌های فضا و زمان متداول هستند. از این تونل‌ها در سفرهای سریع در کهکشان و سفر در زمان استفاده می‌شود. بیشتر مواقع علمی و تخیلی امروز، علم واقعی فردا است؛ حال احتمال سفرهای زمانی چقدر است؟ این ایده که فضا و زمان می‌توانند خم بردارند و پیچ بخورند، از ایده‌های نوین هستند.
بیش از دو هزار سال است که اصول موضوعه "هندسه اقلیدسی" بدیهی می‌نمایند. عده‌ای از شما که به‌‌ناچار در مدرسه، هندسه آموخته‌اید، شاید به یاد داشته باشید که یکی از نتایج این اصول موضوعه، این است که مجموع زوایای هر مثلث، 180 درجه است؛ با وجود این، در قرن گذشته، مردم پی بردند که اَشکال دیگری از هندسه نیز وجود دارند که در آنها لازم نیست که مجموع زوایای مثلث، 180 درجه باشد!
برای مثال، سطح زمین را در نظر بگیرید؛ نزدیک‌ترین چیز به خط راست روی زمین، دایره‌ی بزرگ نام دارد. اینها کوتاه‌ترین مسیرها در میان دو نقطه هستند؛ از این رو مسیرهایی هستند که خطوط هوایی از آنها استفاده می‌کنند.
اینک مثلثی را در سطح زمین در نظر بگیرید که از استوا، خط طول جغرافیای صفر درجه لندن و خط طول جغرافیایی سفر درجه از بنگلادش می‌گذرد. دو خط طول جغرافیایی، استوا را تحت زاویه قائم یا 90 درجه قطع می‌کنند. این دو خط طول جغرافیایی در قطب شمال با یکدیگر زاویه قائم یا 90 درجه می‌سازند. پس در اینجا مثلثی داریم که هر سه زاویه، رئوس آن قائم هستند. مجموع زوایای این مثلث، 270 درجه می‌شود که بدیهی است از مجموع زوایای مثلث‌ها بر روی سطوح تخت، یعنی 180 درجه، بیشتر است!"

مشخصات کتاب صوتی:
نویسنده: استیون هاوکینگ
مترجم: جمیل آریایی
گوینده: آرمان سلطان زاده
فرمت فایل‌‌ها: mp3
تعداد فایل‌‌ها: 19
حجم کل فایل‌‌ها: 190 مگابایت
مدت زمان پخش: 6 ساعت و 37 دقیقه


  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 16

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

عنوان کتاب: کلیدر (مجموعه کامل جلد 1 تا 10) نویسنده: محمود دولت آبادی گوینده: فیروزه غفوری پور فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 10 جلد کامل حجم کل فایل ها: 1560 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: کتاب «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی است. کلیدرمشهورترین و بلندترین رمان ... ...

دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف (جلد اول و دوم بصورت کامل)

دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف (جلد اول و دوم بصورت کامل)

عنوان کتاب: برادران کارامازوف (جلد اول و دوم بصورت کامل) نویسنده: فئودور داستايفسكی‌ مترجم: صالح حسینی گوینده: سهیلا نوروزیان فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: دو جلد کامل حجم کل فایل ها: 575 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: برادران کارامازوف نوشته فئودورداستایوفسکی، ... ...

دانلود کتاب صوتی جان شیفته (مجموعه کامل)

دانلود کتاب صوتی جان شیفته (مجموعه کامل)

عنوان کتاب: جان شیفته (مجموعه کامل) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا به آذین فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 4 جلد کامل حجم کل فایل ها: 953 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: فضای داستان جان شیفته، فرانسه در ابتدای سده بیستم است و رمان وضعیت اجتماعی این دوران را برای ... ...

دانلود کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

دانلود کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

عنوان کتاب: دروغگویی روی مبل نویسنده: اروین د. یالوم مترجم: حسین کاظمی یزدی گوینده: کامبیز خلیلی، افشین اعتماد، هوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی، آسمان مصطفایی، شهره روحی، محمود اسماعیلیان،نسیم آقازاده، هومن اشکبوس، بابک اشکبوس، یلدا مصطفایی، امیر مسعود خلیل زاده فرمت فایل ... ...

دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان

دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان

عنوان کتاب: سمفونی مردگان نویسنده: عباس معروفی گوینده: حسین پاکدل فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 11 حجم کل فایل ها: 151 مگابایت مدت زمان پخش: 13 ساعت و 52 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: این داستان روایتی معاصر از داستان مشهور هابیل و قابیل می باشد. کتاب «سمفونی ... ...

دانلود کتاب صوتی موزه معصومیت

دانلود کتاب صوتی موزه معصومیت

عنوان کتاب: موزه معصومیت نویسنده: اورهان پاموک مترجم: مریم طباطباییها گوینده: الهه مسعود فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 38 حجم کل فایل ها: 236 مگابایت مدت زمان پخش: 18 ساعت و 1 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب «موزه معصومیت» نوشته اورهان پاموک نویسنده ترک و ... ...

دانلود کتاب صوتی رسالت یک زن جادوگر

دانلود کتاب صوتی رسالت یک زن جادوگر

عنوان کتاب: رسالت یک زن جادوگر (خلاصه) نویسنده: رضا حیات الغیب گوینده: انسیه کریمی فرمت فایل ها: m4a تعداد فایل ها: 4 (خلاصه) حجم کل فایل ها: 49 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: کسانی که به معجزه اعتقاد ندارند هرگز به آن دست نخواهند یافت!این کتاب پاسخی است به آنچه که ... ...

دانلود کتاب صوتی پس از تو

دانلود کتاب صوتی پس از تو

عنوان کتاب: پس از تو نویسنده: جوجو مویز مترجم: مریم مفتاحی گوینده: مریم محبوب فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 30 حجم کل فایل ها: 207 مگابایت مدت زمان پخش: 19 ساعت و 1 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی «پس از تو» که ادامه داستان «من پیش از تو» است اثر نویسنده ... ...

دانلود کتاب صوتی ریگ روان

دانلود کتاب صوتی ریگ روان

عنوان کتاب: ریگ روان نویسنده: استیو تولتز مترجم: پیمان خاکسار فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 97 حجم کل فایل ها: 508 مگابایت مدت زمان پخش: 17 ساعت و 2 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب «ریگ روان» اثر «استیو تولتز» است. این کتاب را «پیمان خاکسار» به فارسی ترجمه ... ...

دانلود کتاب صوتی شوهر آهو خانم

دانلود کتاب صوتی شوهر آهو خانم

عنوان کتاب: شوهر آهو خانم (کامل) نویسنده: علی محمد افغانی گوینده: نفیسه تشکر فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 66 حجم کل فایل ها: 759 مگابایت مدت زمان پخش: 35 ساعت و 12 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب شوهر آهو خانم اثری زیبا و تاثیرگذار از علی محمد افغانی، یکی از ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

با آرامش و اطمینان خرید و دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما